Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Helena - 25 januari 2009 17:31

Idag var vi ett gäng med våra hundar som tränade för Yvonne Öster.

Vi hade enskildträning 30 eller 60 minuter.

Jag hade med mig både Bea och Lizza.

Vi gick igenom olika moment, hur man ska träna vidare för att komma framåt med sikte på lydnadsklass 1.

När det gäller Bea gick apporteringen jättebra och hopp över hinder likaså.

Fick mycket tips och råd för träning på ställande och läggande under gång samt hur jag kan finlira för att få bra fotposition.

Nu har Bea och jag massor att träna på. Det är så kul att få lite hjälp på traven så man kommer vidare i sin träning.

När det gäller Lizza så har jag fått tips på hur jag ska träna vidare med apporteringen. Hon är helt suverän med tanke på hur svårt det varit för henne. Nu tar hon apporten på kommando och kommer med den och så kan hon bära den i munnen och gå bredvid mig. Duktiga lilla hund. Hon är jätteduktig på läggande under gång, fritt följ, inkallning, platsläggning och hopp över hinder. Hon blir så lycklig när hon får träna. Vi behöver träna mer på ställande under gång och så apporteringen förstås.

Den här dagen har givit så mycket, nu är man fulltankad med tips och ideér och så har man fått världens energi. Nu är det bara att träna, och träna.

Tack Yvonne för hjälpen med våra hundar.

Vi som tränade idag var Catharina med Theo (en Parson Russel Terrier), Karro med Ängla (blandras mellan Schäfer och Bordercollie), Tina med Nelly (Sheltie), Jag Helena med Bea (min Australian Shepherd) och Lizza (min Storpudel) samt Karin med Leo (Grand danois).

Här kommer några få bilder från dagen, lyckades tyvärr radera de flesta efter att jag lagt in dem i datorn och raderat dem från digitalkameran. Jag  förstår inte hur det gick till men det var klumpigt och de finns inte kvar i papperskorgen heller.




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards