Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

Vår lilla flicka som vi ska hämta i Belgien.

Av Helena - 1 juli 2010 11:28

Lizza kommer alltid att finnas i våra hjärtan. Bea är ganska vilsen här hemma just nu. Hon vill vara nära nära mig. Men vi var på avslutning på Spårkursen i går och hon jobbar på bra men hon är dämpad. Jag hoppade över spåringen igår då hon inte har någon näsa för tillfället men hon var mycket duktig på lydandsbiten. Hon har för två veckor sedan börjat behandlats för Noskvalster och ska ha sin sista tablett på måndag.

Så nu är det vallning och lydnad som gäller framöver i sommar. Men jag kommer att lägga spår också men inte gå på spårkurs. Ska ev tävla i Apell i September om jag känner att hon är färdig för det då.


Jag har även bestämt mig för att skaffa en valp. Jag vill ha två hundar. Jag hade på att välja nu i sommar och nästa sommar då jag inte kan ta semester under terminerna. Jag vill inte vänta till nästa sommar det känns alldeles för länge så jag fick lite brottom att leta valp om det ska hinnas med den här sommaren.

Jag har hittat en lite tjej nere i Belgien genom kontakter som jag fallit för.

Hon kommer från en uppfödare som heter Ann Eiserman och hennes kennel är Doggone Borders. www.doggoneborders.be

Hennes mamma heter Fairjoy from Doggone Borders "Joy"

         

Hennes pappa heter Liza´s Border Ouzo Red "Ready"

  

      

  

Och här kommer några valpbilder

  

  

Och här kommer bilder på vår lilla tös som heter Jolly Kia from Doggoneborders "Kia"

  

  

    

  

Vi ska åka och hämta henne i slutet av juli.

Några fler valpbilder  

    


 
 
Helene

Helene

4 juli 2010 18:39

Så sorgligt med Lizza! Men ändå rätt beslut såklart då hon inte blev bättre!!

Valpen ser otroligt söt ut. Lite lik Meja men ändå inte (den är ju redmerle iallafall... ;) ). Kommer säkert bli toppen! Ska bli spännande att höra mer här framöver! :D

http://mejsis.se

 
helene

helene

4 juli 2010 18:41

Men det är en bordercollie. Visst? :D

http://mejsis.se

 
Ann och Midas

Ann och Midas

9 juli 2010 10:57

Hejsan hej!
Vi träffades hos Nina i onsdags...jag hade min röda hane och vallade i rundfållan!
Vilken jättesöt valp! Intressant att de börjar få fram merlade bc oxå! Har sett en röd, men aldrig merlade, är det vanligt?
Hoppas allt går med tillökningen!
Mvh
Ann

http://www.midnightspecialakamidas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 21 september 2011 00:05

  I söndags var jag och dottern på hundutställning i Tranås. Min Bea och dotterns korthårscollie ställdes ut. Vi var två nöjda mattar som åkte hem med våra hundar. Bea fick först bedömningen Exellent och kom 1:a i öppenklass med Ck kvalitet. I ...

Av Helena - 16 augusti 2011 23:19

Har inte bloggat på länge, länge. Ska försöka bli  bättre på det. Det har inte varit så mycket träning sedan början av sommaren. Först fick båda hundarna noskvalster som de blev otroligt påverkade av. Hela träningsgruppen fick behandlas. Sedan bada...

Av Helena - 9 januari 2011 23:45


Den här helgen har jag startat igång med träning ordentligt igen. Både i fredags och idag. Var nere på klubben med några kompisar. Med Bea har jag tränat platsliggning när jag gömmer mig. Börjat ha en kompis som står som tävlingsledare och kan gå fra...

Av Helena - 26 december 2010 01:17

Det var länge sedan jag bloggade sist. Inte för att jag inte jobbat med mina hundar men jag har prioriterat hundarna före  bloggen när det varit mycket. Hoppas det kommer att bli lite lugnare framöver. Jag har fått två mycket träningsmotiverade och...

Av Helena - 10 oktober 2010 20:51

Nu är det höst! Det är så vackert ute i naturen! Tränar vardagslydnad med Kia, tävlingslydnad med Bea. Spårar med båda. När jag hade häst upplevde jag hösten så jobbig. Jag jagade alltid tiden för att hinna rida innan mörkret. Nu förtiden njuter jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards