Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Helena - 22 oktober 2009 00:40

  


Har haft det lite stressigt sista veckan. Varit på kurs 2 dagar med jobbet förra veckan (torsdag och fredag), var på tävlingslydnadskurs med höglöpande Bea i torsdags. Fick vara utomhus under mitt pass. Bea fick starta först av alla hundar innan mörkret kom. Det gick förvånadsvärt bra, men hon var lite ofokuserad vid platsläggningen. I fredags tränade vi med vårt vanliga gäng. Vi skulle lagt spår men regnet öste ner så det fick bli träning i ett stort garage istället med framförallt platsläggning och apportering för Beas del.


På lördagen var jag på en mycket trevlig 50-års fest. Lite tråkigt bara att inte maken kom med men ha fick åka till Singapor med jobbet en vecka med kort varsel. Upptäcker till min förvåning att jag har mycket svårare att orka med dagen efter fester nu för tiden. Blir så trött, det måste nog vara åldern!!!


I måndags åkte jag, Bea och två vänninor och deras hundar till Stockholm och röntgade våra hundars höfter och armbågar hos Veterinär Audell. Det var lite pirrigt för man vill ju så gärna att det ska vara bra.

Men han sa till oss alla tre att det såg bra ut med våra hundars höfter och armbågar. Så nu väntar jag bara på det slutgiltiga beskedet hur det kommer att bedömmas.


Har dessutom börjat med en annan sak och det är att jag skaffat mig en stegräknare som man kan ställa in steglängd på och ha i fickan när man går så mäter den antal steg och  antal km man går per dag.

Så sista veckorna har jag gått mellan 9-14 km /dag. Det blir som ett gift, man bara vill gå och gå.


Har även börjat träna Bea att trava under dessa promedander efter att jag varit på höftledsröntgen, då hon är ganska passtaktig av sig själv. Så fort hon passar så stannar jag och startar och gå igen  och när hon travar har jag kastat godis och sagt trava. Har faktiskt haft senilsnodd (löplina) på henne sista dagarna och det har ju passat bra när hon löper. Igår började hon fatta vad jag menade och idag har hon travat så gått som 8km i sträck i kväll.

Hundarna älskar dessa långa promedander på kvällarna och jag mår så bra av dem.

Har även tänkt börja cykelträna Bea korta sträckor när jag fått svar på höftledsröntgen för att stärka hennes trav.


Har massor att göra på jobbet nu inför den kommande massvaccineringen mot svininfluensan. Ska vaccinera 2000 ungdomar med några arbetskamrater. Det är fruktansvärt mycket förberedelser inför detta.


På söndag är det Km på vår hundklubb och jag hade tänkt tävla i lydnadsklass 1 med Bea och Lizza som träning, men det går ju inte för båda löper nu. Men jag ska stå i kaffeterian och hjälpa till. Det ska bli kul.










Ovido - Quiz & Flashcards