Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Helena - 8 juni 2009 23:57

Har varit på vallningsläger på Fätorpets kennel i Finspång i helgen med min Bea och vänninan Tina med Nelly samt många fler.

Det var jättekul. Äntligen börjar jag förstå lite vad jag ska göra och Bea har också börjat förstå. Hon tar det lite lugnare nu och lyssnar mer på mig. Tränade att stanna henne och sedan låta henne gå iväg igen. Samt att flytta fåren med mycket små rörelser. Har lärt mig läsa fåren lite bättre också. Som slutövning dag två flyttade vi kor runt en liten bana med hundaren i koppel.

Här är vi som var med på vallningslägret! 

 

Tusen tack till Nina för allt du lärt oss, för ditt tålamod när du lär oss hundar och mattar, samt för din gästfrihet! Det här gav mersmak. Vill redan nu gå fortsättningsläger i höst!

Ska nu ta två veckors semester från vallningen. Bea behöver nog det och jag ska åka på semester på lördag till skåne med Bea och samt Tina och Nelly. Ska bli jättekul och mycket miljöträning för Bea!

Så här trött var Bea efter en helg med vallning.

Ovido - Quiz & Flashcards