Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Helena - 23 maj 2010 23:30

I går var jag och tävlade lydnadsklass 1 med Bea på Valdemarsvik Bk.

En mycket trevlig klubb.

Bea och jag lyckades få ihop 171p= ett förstapris och resluterade även i en 3:dje klass vinst.

Den här gånger fungerade platsläggningen jättebra.

Så nu har hon sin LP 1 :).

Min äldsta dotter vad med och peppade oss och tog lite kort.

  


  


På vägen hem stannade vi i Söderköping på "Smultronstället" och åt glass. Bea fick också en bägare mjukglass som hon gillade och vatten.

Ett otroligt hundvänligt ställe.


  


Förra helgen var vi på Kennelträff hos Beas uppfödare Nina och Hasse Mellfors.

På fredagen kom Yvonne Öster och hjälpte oss med lydnad. Den dagen var det en hel del regn men Nina hade fixat så vi var i ett ridhus och tränade så det gick ingen nöd på oss.

På lördagen var det två tjejer som hjälpte oss med spår  och sedan bjöd Nina och Hasse oss alla på grillfest. Gott och trevligt. På söndagen var det vallning hos Nina.

Här kommer lite bilder från helgen. Det är olika personer som var på  kennellägret som tagit dessa fina kort då jag inte fick med mig kameran själv.

Det var en fantastiskt rolig och lärorik helg! Roligt att träffa alla dessa fina aussier och deras mattar och hussar. Tack snälla Nina och Hasse att ni ordnade detta för oss valpköpare.

Bea

  

Hennes syster Meja.

   

Hennes syster Viva. 

  

De tre systrarna tillsammans. (Movie+Lokes döttrar)

  

Ninas fina Ammi.

   

Nina och Ammi med hennes valpar och deras mattar och hussar.

  

Nina och hennes Bluff.

   

 Bluff.

  

Bea.

  

Ovido - Quiz & Flashcards