Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Helena - 3 augusti 2009 23:34

Nu har vi varit iväg på 4 dagars semester på Österlen. Det skulle varit 2 dagar till men i morse var det bara regn, dimma och åska och så skulle det förbli i morgon med så vi beslutade raskt att åka hem till kvällen.

De andra dagarna har varit klarblå himmel och sol. Det var maken, jag och hundarna som åkte ner till Österlen.

Vi har gått i bokskog, blivit jagade av kvigor, vandrat utmed stranden i 1,2 mil och sedan gått i sanddynorna 1,2 mil tillbaka (mer än dubbelt så jobbigt som att gå på stranden). Varit i nationalparker, grillat vid havet, varit på resturanger, Kiviks musteri, shopat och haft det bara bra.

Vi bodde på bed and breakfast hos en familj som själva hade hund. Det fungerade utmärkt med våra hundar men vi vet när alla andra gäster gick på toaletten i korridoren på natten för då moffade Bea dovt långt ner i magen. Jag är så glad för mina Jeppegrindar i bilen när man är på semester med hund. Så skönt att kunna öppna fönstren lite i bilen och så ha bakluckan öppen så det blir svalt för hundarna när man ska gå och äta osv.

Hundarna är trygga och trivs där. Fast jag har alltid på hänglåsen när jag lämnar bilen. Tror i och för sig inte att någon skulle våga ta dem då Bea vaktar bilen ganska bra men jag vill inte chansa för jag är alldeles för rädd om dem.

Här kommer lite bilder.



Ovanstående bilder är från Ravlunda skjutfält. Där gick vi en kväll bland mängder med får. 

Utsikt från Stenshuvudsnationalpark.

Stenshuvudsnationalpark

 



Grillkväll vid Kiviks strand.

Utsikt när vi grillade.



Mina fina hundar.

Ovido - Quiz & Flashcards