Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Helena - 20 augusti 2009 23:00

Har varit med Beas uppfödare och Beas syskon och deras mattar på Mjölbys Bk och gjort mentalbeskrivning i helgen som var. Alla syskonen gjorde bra mentalbeskrivingar. De hade en hel del gemensamt som tex  alla var bra på ljud och buller samt jätteduktiga på att avreagera. De tyckte allihop att matte var bäst. Jag är jättenöjd med dagen och Beas resultat. När det gäller skott så fick Bea en 1:a.

Vi har också vallat två dagar den här veckan. En gång hos Yvonne och en gång hos Nina.

Bea har gått framåt sista gångerna. Hon lägger sig när jag säger till och balanserar fåren mer nu. Men det beror nog mer på att jag har börjat fatta mer vad jag ska göra. Ska på vallningsläger i mitten på september, och det ska bli jättekul. Sedan blir det uppehåll i vallningen fram tills i vår och då ska jag gå på tävlingslydnadskurs i stället.

Här kommer en bild från i sommras men som ändå passade in idag när det var så varmt och soligt.

Jag är så jätteglad för denna gooa och arbetsvilliga hund!!!! Vilken tur att jag hittade denna lilla pärla!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards