Alla inlägg den 14 september 2009

Av Helena - 14 september 2009 23:55

  

Har varit på vallningsläger på Fätorpets Kennel i helgen! Vi har tränat i fållan och varit ute på stora arenan och tränat balansering med 10 st får. Bea är duktig och balanserar bra. Ett får kom ifrån flocken men det sprang hon ut i en båge och hämtade hem till flocken. Hon är schyst mot fåren och har inga tendenser att bita dem.

Det var en mycket trött och nöjd hund som vaknade i morse. Hon kom upp och hälsade godmorgon men när jag gick och duschade så lade hon sig och sov i sin bia bädd igen. Det har aldrig hänt förut att hon inte följt med mig på morgonen. När jag sedan gick till köket för att äta frukost och ge hundarna mat kom Bea upp sömnig och lade sig i köket för att hålla koll på när maten serverades. Hon såg riktigt nöjd ut när jag efter morgon promenaden sa hej då och hon fick gå och sova igen. Hon var även trött när jag kom hem på lunchen. Men i eftermiddags var hon pigg som vanligt igen.


Lizza tillbringade gårdagen i skogen och letade svamp med äldsta dottern och hennes pojkvän. Så hon var också nöjd och belåten efter helgens utflykter. Fyndet för dem blev både vanliga kantareller och trattkantareller. 

Ovido - Quiz & Flashcards