Alla inlägg den 23 september 2009

Av Helena - 23 september 2009 22:41

Har fått jättefina kort på Bea och hennes systrar av Sofia som har Heart of Gold Hundcenter. Sofia har Beas syster Viva. Dessa kort togs samma dag som vi gjorde MH-beskriving på Mjölby BK.

  

Från vä Meja, Bea och Viva.

  

Har idag varit och vallat på Fätorpetskennel. Alltid lika trevligt och kul. Men det märks att det är höst och att mörkret kommer fort nu. Kl 19.50 var det mörkt som natten. Har tränat på att Bea ska lägga sig när jag säger till och att hon inte ska gå för nära fåren när hon går bakom. Tränade både i fållan och på arenan med blandade resultat idag. 

Det är några gånger kvar med vallningen innan det är slut för hösten. Sedan blir det bara tävlingslydnadskurs och träning samt spår under hösten och vintern. Tror det passar bra med en vila från vallningen nu när den tar slut så att det Bea och hennes matte lärt sig får smälta in lite. Bea har varit jätteduktig och lärt sig massor och matten har väl lärt sig lite med om vallning sedan vi startade i mars i våras. Det är lite kul att jag håller på med vallning, jag som var så övertygad om när jag köpte aussie att jag bara skulle hålla på med lydnad och spår. Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig! Speciellt inte när man ser att ens älskade hund gillar det!



Ovido - Quiz & Flashcards