Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

Bus på landet

Av Helena - 6 mars 2010 22:03

Idag har vi varit på landet och kollat in hur det är med taken, uterummen osv. Både vårt och mina föräldrars hus har klarat sig utan skador än så länge.

Hundarna älskar att vara på landet och idag var det kallt men strålande sol.

  

Vår stuga är den som ligger längst ner till höger på bilden.

  


  


  


Utsikt över isen som nog var ganska tjock idag. De åkte i alla fall snöskoter på den.

  


  


  


Det blev mycket spring och bus här ute för hundarna och de sov hela eftermiddagen/kvällen när vi kom hem.

Dels är det ganska kuperad teräng och sedan var det mycket snö och skare ibland och ibland åkte de igenom skaren.

Ibland kan man tycka att Bea ofta ligger underst när de busar. Men se på bilden hon är inget litet oskyldigt lamm. Hon triggar igång leken ganska bra.

  


  



   



  


   



  


 


    


  

De kunde även ta det lugnt och vila emellanåt.


   


   

När vi varit ute i flera timmar och försökt få eld i den murade öppna spisen ute, fick vi tillslut tända en engångs grill för att lyckas få lite glöd. Men det smakade dessto godare med korv och bröd när man fått vänta så man var ordentligt hungrig.

Kaffet fick bli inne i vårt uterum som värmts upp av solen. Det var faktiskt så varmt så man kunde tina upp lite.

  


Visst är det typiskt när man äntligen anmält sig till en lydnadstävling (i ett ridhus i Katrineholm i slutet av mars) och hyrt ridhus i morgon där man ska miljöträna innan så fick jag veta i fredags att tävlingen var inställd för ridhusets tak hade rasat ihop. Så nu får jag leta ny tävling att anmäla mig till. Det fanns inga inomhus  tävlingar inom rimligt avstånd så det får bli utomhus i april istället. Hoppas det är vår då! 


  


  


 
 
Ingen bild

linda-pinda

8 mars 2010 22:49

och nagot mer som hande var att mittersta dottern akte over atlanten for att vara borta i 3 manader. kommer sakna henne men inte lika mycket hon kommer sakna sin mamma!!. :)

 
Ingen bild

Helena

11 mars 2010 00:08

Hördu du Linda-pinda det fattar du väl att jag saknar dig!!!!
Puss från mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 21 september 2011 00:05

  I söndags var jag och dottern på hundutställning i Tranås. Min Bea och dotterns korthårscollie ställdes ut. Vi var två nöjda mattar som åkte hem med våra hundar. Bea fick först bedömningen Exellent och kom 1:a i öppenklass med Ck kvalitet. I ...

Av Helena - 16 augusti 2011 23:19

Har inte bloggat på länge, länge. Ska försöka bli  bättre på det. Det har inte varit så mycket träning sedan början av sommaren. Först fick båda hundarna noskvalster som de blev otroligt påverkade av. Hela träningsgruppen fick behandlas. Sedan bada...

Av Helena - 9 januari 2011 23:45


Den här helgen har jag startat igång med träning ordentligt igen. Både i fredags och idag. Var nere på klubben med några kompisar. Med Bea har jag tränat platsliggning när jag gömmer mig. Börjat ha en kompis som står som tävlingsledare och kan gå fra...

Av Helena - 26 december 2010 01:17

Det var länge sedan jag bloggade sist. Inte för att jag inte jobbat med mina hundar men jag har prioriterat hundarna före  bloggen när det varit mycket. Hoppas det kommer att bli lite lugnare framöver. Jag har fått två mycket träningsmotiverade och...

Av Helena - 10 oktober 2010 20:51

Nu är det höst! Det är så vackert ute i naturen! Tränar vardagslydnad med Kia, tävlingslydnad med Bea. Spårar med båda. När jag hade häst upplevde jag hösten så jobbig. Jag jagade alltid tiden för att hinna rida innan mörkret. Nu förtiden njuter jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards