Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Helena - 6 januari 2010 23:00

Packar för i morgon ska Bea och jag samt några kompisar och en hund till åka till Borås  på eftermiddagen för att övernatta för att sedan på fredag morgon åka till Göteborg till My Dog och hjälpa till på Freestyletävlingarna. Ska bli jättekul och bra miljöträning för Bea. Lizza är redan tingad av äldsta dottern. Mina föräldrar hade också gärna haft hand om henne.

Bea det lilla yrvädret är inte lika lätt att lämna bort.


Har kollat in vilka lydnadsklass 1 tävlingar som finns inom rimligt avstånd och bokat in ett antal med min träningskompis och hennes Nelly. Ska bli kul att testa och se hur det går. Har lite tid på mig att träna innan den första är.


Bea var hos veterinären i måndags, har kliat sig lite sista tiden lite över hela kroppen men i söndags eftermiddag såg jag att hon var rodnad i ytterörat. Har kollat hela henne flera gånger men inte hittat någon orsak till klådan. Hon har varit skendräktig och en del hundar får lite klåda av det. Det visade sig att hon fått öroninflammation så nu har hon fått örondroppar. När man tar fram flaskan kommer hon springaden och sätter sig och vill ha dropparna. Nu i kväll är irritationen borta i örat och hon verkar inte ha några besvär alls längre.

Tänk om denna tåliga lilla tjej hade kunnat berätta att det var örat som var bekymmret så hade hon inte behövt bli så irriterad i örat innan jag fattade vad som var fel.


   

En bild från förra våren fick det bli i dag. 

Ovido - Quiz & Flashcards