Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Helena - 30 januari 2010 23:17

Är just nu sjuk, ont i halsen, feber, huvudvärk och allmänt förkyld. Har klarat mig otroligt bra den här hösten så jag kan inte klaga. Så senaste dagarna har det varit dåligt med träning. Har annars kommit igång och träna bra igen. Det vi fokuserar på nu är att finlira lite på friaföljet. Att få Bea att vara fokuserad från första steget. Sedan är det platsläggingen som jag försöker belöna på olika sätt så hon aldrig vet vad som ska hända. Hon har jättelätt för att koppla av och ligga och vrida på sig. Tränar även sitt sitt kvar så hon inte tror att hon alltid ska läggga sig när det är flera hundar med, med tanke på längre fram i lydnadsklasserna när det är sitt sitt kvar.

Önskar bara att man kunde hitta en varm lokal att hyra för träning. Är så trött på att frysa. Men har ev en på gång genom en hundkompis. Det skulle vara guld värt. Det är fint med snö och kallt väder och för mig får det gärna ligga kvar till barnen haft februarilov men sedan vill i alla fall jag ha blåsippor och tussilago. 

Kommer lite mer bloggande och bilder när jag tillfrisknat igen.


Ovido - Quiz & Flashcards