Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Helena - 8 mars 2009 23:00



 

 

Nu var det ett tag sedan jag skrev sist. Det beror på att jag just nu har så mycket aktivitet med hundarna att det är svårt att hinna med och blogga också.

I lydnadern håller vi på med ingångar, fotposition, ligga med hakan i marken, apportering. I freestylen är det gå imellan benen, backa imellan benen, backa från mig, framför, vända i från mig, gå på bakbenen, slalom, backa runt mig, target hand att följa.

Bea och Lizza tycker det är jättekul och jag med.

Jag tror aldrig jag kommer att tävla i freestyle, det känns inte som min grej men  det är ett otroligt roligt sätt att aktivera och få bra kontakt med sina hundar. I lydnad hoppas jag kunna tävla med både Bea och Lizza framöver.

Annars är det otroligt mycket bus mellan hundarna just nu. Det sista månaderna har de lekt mer än någonsin.


Ovido - Quiz & Flashcards