Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Helena - 26 mars 2009 23:53

Har idag varit ute på sommarstället sen eftermiddag för att fixa till min onda rygg.

Efter två dagar i sängen med feber, ont i kroppen och vinterkräksjuka så var min rygg helt fel. Kunde inte gå rak i sedan jag vaknade i morse. Vet att jag inte klarar att ligga i sängen mer än en natt utan att bli helt förstörd i ryggen. Enda botemedlet är värktabletter och sedan att gå ut och gå, gå och åter gå. Var lite matt också måste jag väl erkänna. Men men känns mycket bättre i kväll och nu är jag rak i ryggen igen. Tur att man vet hur man ska göra för att fixa den.

Hundarna fick följa med och de behövde verkligen få springa lösa och busa av sig, för att ha en matte i sängen ger ingen god motion.

Här kommer först lite bilder på vårt sommarparadis.

Först lade jag ett spår till Bea under tiden det vilade en timme blev det bus för hundarna under en långpromenad.

Sedan fick Bea gå spåret. Det var först ca 75m en vinkel och sedan 75m och en vinkel och så 75m till. Jag lade ute 2 pinnar och en lite ask med godis i slutet. Hon gick bra till första vinkel, där kretsade hon runt lite innan hon hittade rätt igen, först pinnen missade hon och jag såg den inte heller. Andra vinkeln, andra pinnen och sista sträckan tog hon lätt som en plätt.

När jag sedan skulle gå tillbaka och hitta pinnen vi missade så gick vi omkrign och letade efter den i ca 25 minuter, men till sist fick vi ge upp för ingen av oss hittade den.

Tog lite bilder istället.

Tog också lite söta bilder på Bea och Lizza tillsammans.

Sedan träffade vi på min klasskompis sedan högstadíet och gymnasiet Annelie och gick en sväng med henne och hennes hund Ludde (en Golden retriver) som är jämngammal  med Bea. Här kommer lite buskort från dem som avslutning för idag.

Det var trötta hundar och en trött matte med rehabiliterad rygg som kom hem efter några timmar. Tur jag har min Lizza och Bea för undra hur min rygg skulle vara annars. Går så mycket med dem varje dag som jag annars aldrig skulle komma ut på.

Ovido - Quiz & Flashcards