Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

Nu är det slut på julledigheten

Av Helena - 3 januari 2010 23:00

Idag var det sista lediga dagen på julledigheten för det här gången.

Så i morgon är det bara att hoppa upp tidigt och åka till jobbet igen. Ska faktiskt bli lite skönt också att komma in i vanliga gängor igen.

Denhär sista lediga morgonen började jag med att gå en härlig promenad över fälten där jag brukar gå med en träningskompis och hennes pudel Theo. Den rundan vi gick brukar man lätt gå på 20 minuter men idag tog det över 1 timme att pulsa i snön. Försökte få med 3 lekande hundar på samma kort men det var nästan omöjligt.

  


  

 


   


Eftermiddagen ägnade jag åt träning med Bea ihop med några vänner med deras hundar. Fria följet fungerar bra, ställande och läggande under gång och apportering är jättebra så nu är det fortfarande den där eländiga platsläggningen som spökar lite. Vill absolut inte ut och tävla förens det känns som den fungerar helt. Sedan vet jag att allt kan hända när man tävlar men jag vill i alla fall ha känslan av att platsläggningen är hon säker på.

Men det är bara att kämpa på och träna lite till. Känner mig i alla fall väldigt motivierad att träna nu igen   

Dagen avslutades med att jag fixat en bur till Bea. Jag ska åka och hjälpa till på freestylestävlingen på My dog i Göteborg  på fredag och då ska Bea med mig för jag har ingen hundvakt till henne och så är det lite bra miljöträning också. Hon var i alla fall gansk nöjd med buren när jag ställde den i köket öppen så hon kunde gå in och lägga sig där när hon ville.

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 21 september 2011 00:05

  I söndags var jag och dottern på hundutställning i Tranås. Min Bea och dotterns korthårscollie ställdes ut. Vi var två nöjda mattar som åkte hem med våra hundar. Bea fick först bedömningen Exellent och kom 1:a i öppenklass med Ck kvalitet. I ...

Av Helena - 16 augusti 2011 23:19

Har inte bloggat på länge, länge. Ska försöka bli  bättre på det. Det har inte varit så mycket träning sedan början av sommaren. Först fick båda hundarna noskvalster som de blev otroligt påverkade av. Hela träningsgruppen fick behandlas. Sedan bada...

Av Helena - 9 januari 2011 23:45


Den här helgen har jag startat igång med träning ordentligt igen. Både i fredags och idag. Var nere på klubben med några kompisar. Med Bea har jag tränat platsliggning när jag gömmer mig. Börjat ha en kompis som står som tävlingsledare och kan gå fra...

Av Helena - 26 december 2010 01:17

Det var länge sedan jag bloggade sist. Inte för att jag inte jobbat med mina hundar men jag har prioriterat hundarna före  bloggen när det varit mycket. Hoppas det kommer att bli lite lugnare framöver. Jag har fått två mycket träningsmotiverade och...

Av Helena - 10 oktober 2010 20:51

Nu är det höst! Det är så vackert ute i naturen! Tränar vardagslydnad med Kia, tävlingslydnad med Bea. Spårar med båda. När jag hade häst upplevde jag hösten så jobbig. Jag jagade alltid tiden för att hinna rida innan mörkret. Nu förtiden njuter jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards