Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Helena - 13 februari 2010 15:22



I går var det Beas dag att träna. Det blev träning på fritt följ, platsläggning, hopp över hinder, inkallning och att från stå och ligg sätta sig bakåt samt lite slalom.

Några freestyle trick blev det också. Hon gillar verkligen att träna, är alltid så förväntansfull och försöker alltid göra sitt bästa. Sista dagarna hemma har hon kunnat ligga helt stilla på platsliggningen utan att vrida på sig men när vi i går fick störning med många hundar som gjorde annat så fick jag backa och minska tiden för att hon skulle klara det. Men vi kämpar på.


 


   


Måste väl erkänna en sak. När jag var kattvakt åt dotterns perser för ca 1vecka sedan skulle jag hjälpa dottern med att bada och klippa ner honom. Vi har blivit rekommenderade av veterinären att klippa ner honom då han blir mycket piggare av det och han är 12 år och ska aldrig ställas ut. Men när jag började klippa så blev det rätt hackigt med saxen då en perserkatt inte står still som en storpudel. Då är det inte bra att vara van pudelägare och ha tillgång till en klippmaskin. Frestades av att testa klippa honom med maskinen och tänkte det går nog inte han blir nog jättearg. Men började under hakan där han tyckte det var toppen att blir klippt och så provad jag lite mer och lite mer. Det ända jag inte fick klippa för Jocke var svansen och benen så där klippte jag för hand. Nedan följer resultatet. Han blev inte vacker och han frös lite första dagarna så han fick låna barnenes skrållandockas t-shirt några dagar. Men nu är han pigg och glad. Och denhär helgen har vi också fått förtroendet att ha honom så jag är nog förlåten. Och nu har pälsen växt lite så nu tycker han det är toppen.


    


  

Nedan ser ni vad han älskar att smaka lite av.

  


Sedan fick jag länken nedan av en kompis. Se och njut av ett fanststiskt duktigt freestylepar.

http://vimeo.com/794298

Ovido - Quiz & Flashcards