Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Helena - 22 februari 2010 23:41

Har varit i Oslo och hämtat hem mellandottern som har varit där och jobbat i 6 månader. Vi startade vår resa dit vid 9.30 i söndags morse och kom fram vid 17.15 Det tog längre tid än vanligt beroende på väglaget. Var dock bättre än vi trodde, men mycket halt bitvis. På kvällen var vi ute och åt på den resturang och nattklubb Linda jobbat på. Ett fint ställe med mycket god mat. Vi hade med Bea till Oslo och när vi var ute och åt fick hon vara hos Lindas kompisar i deras lägenhet. Där hade hon två grabbar och en tjej som hon känner väl men när jag gått så låg hon vid dörren eller gick och  småpep med jämna mellanrum hela tiden. Tror aldrig jag sett henne så lycklig som när jag kom och hämtade henne.


Väl på hotellet när våra väskor var inpackade och vi lagt oss kopplade hon av totalt och sov i våra sängar hela natten, gärna lite på mig så jag inte försvann.

På morgonen när hon varit ute och rastats var det helt okej när jag lämnade henne på hotellrummet för att vi skulle äta frukost. Men då var ju också alla våra saker kvar i rummet. Då hörde jag inget från henne.


Sedan i morse åkte vi till Lindas och hennes kompisars lägenhet och packade in henne grejer i bilen. Plötsligt blev det ingen plats i bagaget till Bea så hon fick vara i mitten i baksätet. Där låg hon och sov hela vägen hem förutom när vi rastade.

Det är så skönt att Bea är så otroligt lätt att ha med bort såhär. Hon är rabies vaccinerad nu så nästa vecka ska vi ta blodprov och har hon antikroppar så får hon följa med oss på semester i sommar. 


Så detta har varit lång bilåkning för oss (nästan 100 mil på två dagar), dottern är hemma igen (dock endast till nästa fredag, då hon åker till Houston till sin pojkvän) och Bea har fått bra miljöträning.

Lizza har varit hemma hos mina föräldrar under tiden och där har även yngsta dottern bott och hjälpt till att ta hand om henne.

Här nedan Bea sovandes i bilen. Har aldrig tidigare haft en hund som ligger och sover såhär i bilen! Inte bästa kortkvaliten pga bilderna är tagna med mobilen.


 



   






Ovido - Quiz & Flashcards