Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Helg med träning

Av Helena - 14 februari 2010 23:56


Mitt på dagen åkte jag och Tina med våra hundar Bea och Nelly och försökte hitta en lite uppskottad plats att träna på. Hittade till slut ett ställe där en grävmaskin höll på att göra en parkering. Där var det bara ett tunt lager med snö så vi kunde träna och kommendera varandra. Körde igenom lydnadsklass 1 med Bea. Först var hon lite fladrig när hon skulle gå fot. Men andra gången gick det riktigt bra. Var jätte nöjd med läggande under gång, inkallning, ställande under gång, apportering och hopp över hinder. Platsläggningen fungerade också bra, hon låg helt still och konsentrerad trots störning av skidåkande familj. Låter henne inte ligga full tid ännu men den stunden hon låg fungerade väldigt bra. Nelly var också jätteduktig. Efter blev det lite bus tillsammans för Bea och Nelly och en promedand. Fanns inte så många ställen att gå på då det var skidspår överallt både i skogen och på fälten samt på vägarna kom det bilar hela tiden.

På eftermiddagen har vi tränat lite inne hemma också. Lizza kom då och ville aportera träapporten och tog den direkt, men sprang iväg med den och bet stora hål i den innan hon faktiskt kom tillbaka med den till mig. Det positiva med det var att hon tog träapporten på uppmaning och kom tillbaka och lämnade av den. Det som var lite synd var att det blev stora tugghål i den. Men det får bli Lizzas apport för jag vet att hon tuggar men är så lycklig att hon tar den. Så får jag köpa en ny till Bea för hon tuggar inget och jag vill inte locka fram det.


I kväll kom mina föräldar och åt middag med mig och maken. Alla våra 3 ungdomar är i Oslo hos mellandottern som just nu bor där.


  



 
 
Anna

Anna

18 februari 2010 22:13

Tittar in

http://rockylokeelvizlizzie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 21 september 2011 00:05

  I söndags var jag och dottern på hundutställning i Tranås. Min Bea och dotterns korthårscollie ställdes ut. Vi var två nöjda mattar som åkte hem med våra hundar. Bea fick först bedömningen Exellent och kom 1:a i öppenklass med Ck kvalitet. I ...

Av Helena - 16 augusti 2011 23:19

Har inte bloggat på länge, länge. Ska försöka bli  bättre på det. Det har inte varit så mycket träning sedan början av sommaren. Först fick båda hundarna noskvalster som de blev otroligt påverkade av. Hela träningsgruppen fick behandlas. Sedan bada...

Av Helena - 9 januari 2011 23:45


Den här helgen har jag startat igång med träning ordentligt igen. Både i fredags och idag. Var nere på klubben med några kompisar. Med Bea har jag tränat platsliggning när jag gömmer mig. Börjat ha en kompis som står som tävlingsledare och kan gå fra...

Av Helena - 26 december 2010 01:17

Det var länge sedan jag bloggade sist. Inte för att jag inte jobbat med mina hundar men jag har prioriterat hundarna före  bloggen när det varit mycket. Hoppas det kommer att bli lite lugnare framöver. Jag har fått två mycket träningsmotiverade och...

Av Helena - 10 oktober 2010 20:51

Nu är det höst! Det är så vackert ute i naturen! Tränar vardagslydnad med Kia, tävlingslydnad med Bea. Spårar med båda. När jag hade häst upplevde jag hösten så jobbig. Jag jagade alltid tiden för att hinna rida innan mörkret. Nu förtiden njuter jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards