Alla inlägg den 4 april 2009

Av Helena - 4 april 2009 20:19

Har nu gått färdigt tävlingslydnadskursen. Vi har lärt oss massor dessa 6 gånger. Många saker sitter ganska bra och en del har vi kvar. Men jag vet hur vi ska tränar vidare på det. Nu väntar en kvällskurs i miljöträning på måndag kväll. Vi ska vara på räddingstjänstens övningsområde. Det ska bli jättekul och spännade och se hur vi kan träna och vad Bea tycker om det.


Därefter blir det i alla fall 14 dagars vila för Bea. Istället blir det långa promenader  med mycket bus och endast fokusering på  vardags inkallning.

Tror hon behöver det efter alla kurser i vår.


Har tänkt träna lite mer med Lizza under den tiden. Hon behöver träna på ställande under gång och apportering innan vi kan fundera på att tävla i lydnadsklass 1.


Nu är det vår ute och ÄNTLIGEN ljust länge på kvällarna!!!!!

I går kväll tog jag och ena dottern med hundarna och gick ut  i i vårt Eklandskap och över fälten som på sommaren är stora hagar åt nötkreatur.

Man får passa på innan alla kvigor och tjurar släpps här.

Bea och Lizza njöt av att leka i alla vattenpölar se själv.

När vi gick hem hade solen precis gått ner och dottern tog några fina bilder på landskapet vid solnedgången.

 

  

 

 


Idag har vi varit och gått på samma ställe men då hade jag ingen kamera med mig. Massor med människor och hundar var ute samtidigt som oss  i detta fina väder, men inkallningen av båda hundarna fungerade perfekt. Kände mig riktigt stolt över dem.

Nu får man se upp för huggormar som vaknat och ligger och solar. Min mor fick upp en på räffsan när hon räffsade löv på landet i dag. Men hon blev som tur var inte biten. Kompisens katt har fått fästingar på sig igår så på måndag blir det att inhandla fästinghalsband.

Ovido - Quiz & Flashcards