Alla inlägg den 17 april 2009

Av Helena - 17 april 2009 22:58

I kväll har jag verkligen fått prova på hur inkallning fungerar med störning av vilt på vår långpromenad.

Först mötte vi rådjur och sedan mötte vi en räv. Bea och Lizza kände lukten av dem långt innan jag såg dem. Lizza kom direkt första gången jag ropade när jag såg att de fick syn på dem. Bea tog en lite sväng innan hon vände. Efter en tillsägelse och sedan släppte jag henne direkt igen och gjorde en ny inkallning direkt med mycket beröm och godis när hon kom så höll sig båda hundarna nära mig och var observanta på mig resten av prommenaden. Det var kanske mycket tur som gjorde att det fungerade men jag blev trygg i vetskapen av att de kommer när jag ropar och att jag har ett stopp på dem och bara det gör ju mig tryggare när jag har dem lösa och det i sin tur påverkar ju Bea och Lizza positivit. 


Ovido - Quiz & Flashcards