Alla inlägg den 11 april 2009

Av Helena - 11 april 2009 22:48

Var även ute Påskatons morgon på långpromenad. Härligt att vara ledig när det är så underbart väder.

Den här morgonen var det Bea, jag, Ia och sheltin Heidi. Vi gick genom skog och över ängar tills vi kom till Rosenkällasjön. En liten sjö där det är ett rikt fågelliv. Hela sjön kokade av fåglar som lät. Det kom svanar från alla håll och slog ner i sjön. De var 100 tals små konblå grodor som satt i vattnet med bara huvudet ovanför ytan och lät som bara grodor kan. Vi hittade ett utkikstorn som vi och hundarna klättrade upp i. Där satt vi en lång stund och bara njöt,drack kaffe och lyssnade på djurlivet. Bea tyckte utsikten från utskikstornet var toppen, därifrån kunde man ha koll på fåglarna.

När vi kom hem fixade jag med lite mat och packade in oss i bilen för att åka till landet till mina föräldrar och fira påskafton.

Janne, Malin jag och hundarna hämtade upp dotterna Anna och hennes pojkvän Magnus samt deras katt Jocke och så bar det av.

Vi passade på att lägga i bryggan.

Hundarna busade ute hela eftermiddagen, och jag lade ett spår till Bea på fältet som hon fixade så den här gången fick vi med pinnarna hem.

Nedan kommer lite bilder från påskafton på vårt land.

Ovido - Quiz & Flashcards